Välkommen till Nynäshamnsbostäder!

OBS! Ändrade öppettider 19/10- 31/12

Registrera dig i kön
Lediga bostäder
Felanmälan

Exempel på vad du åtgärdar själv i din lägenhet

  • Byte av batteri i brandvarnare
  • Rensa golvbrunn och vattenlås
  • Byte av säkringar
  • Byte av lampor och lysrör, även ugnslampa och badrumsskåpsbelysning
  • Byte och rengöring av filter i spisfläkt och fläktkåpa
  • Rengöring av ventilationsdon
  • Rensning av avrinningsrör i kylskåp
  • Dra åt lösa skruvar på ex. dörrhandtag och skåpluckor
  • Underhåll av egna installationer så som ex. tvätt- och diskmaskin

Exempel på vad vi åtgärdar i din lägenhet vid behov

  • Droppande/läckande kranar, element eller toalett
  • Stopp (eller bubblande ljud) i avlopp trots att du rensat avlopp och vattenlås
  • Trasig kyl, frys eller spis (kontrollera säkringarna först!)
  • Fasta armaturer som är trasiga
  • Trasiga dörrar och fönster
  • El-uttag och strömbrytare
  • Trasig fast badrumsinredning
  • Vatten saknas
  • Värme som inte fungerar tillfredsställande under längre tid.

    (Värmen justeras automatiskt efter temperaturen utomhus och ibland kan det ta tid för värmen att ställa in sig)

FELANMÄLAN

Innan du gör din felanmälan, titta i vår guide vad du som hyresgäst själv ska åtgärda.
Du finner också svar på många frågor och kan ställa egna frågor i vår forum.

För effektivast hantering logga in på Mina Sidor och utför din anmälan därifrån.
Har du problem med inloggningen vänligen kontakta Uthyrningen.

Vid felanmälan av Fiber och TV kontakta din tjänsteleverantör.

Om du har problem med TV utbudet som ingår i hyran ring Telias kundtjänst på 90 200.

Vårt forum